Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

30 Aralık 2010 Perşembe

KIZARMIŞ DONDURMAAAAA......NEEEEE........DONDURMAMI....KIZARMIŞ MI.....????



Valla ben bile şaşırmıştım adını duyunca.duyduğumda  düşünmüştüm. nasıl olur acaba diye...tadı filan nasıl olur..o dondurma kızarınca sıcaktan erimez mi...nasıl yani filan diye...geçenlerde çocuklarla gittiğimiz cafede istedik.valla muhteşemdi...ama yaptım...yapamazsın dediler...ben yaptım oldu..:))))tarifi burda...valla sakın cesaretinizi kırmayın ve mutlaka deneyin..

aslında maraş dondurma olunca daha iyi oluyor.sert bir dondurma ya çabuk ermiyor...ama ben malum kış mevsimi ya bulamadım maraş..bende normal karışık dondurma aldım...mısır gevreği vardı meyveli.onu ve fındık içini bir güzel ezdim.hazırladım.sonraki aşamalar şöyle:

1- dondurmayı kaşık yardımıyla alıp elimizle yuvarlak hale getirelim.kişi sayısına göre top dondurmalar yapalım.

2- bir kaseye yumurta kırıp iyice çırpalım.

3- dondurma toplarını önce yumurtaya sonra gevrek karışımına iyice bulayıp dondurucuya koyalım.

4- bir saat aralıklarla toplarımızı iki defa çıkarıp aynı işlemi uygulayalım.

5- 3 saat sonra dondurma toplarını çıkarıp tekrar bulayalım yumurta ve gevreğe...kaanmamış hiç bir yeri kalmasın.

6- topları kızgın yağa atıp 1 dk. tutarak kızartalım...sonrada ister meyve sosuyla ister çikolata sosuyla servis edelim...beklemeden servis edelim ki erimesin...


 yukardaki de Çatı Cafe de yediğimiz kızarmış dondurma....ben asıl süslemeye bayıldım....






YOĞURTLU MERCİMEK ÇORBASI.....





Mercimeği yıkayıp suyun içine koyalım..kaynayıp haşlansın...birazda haşlanmış nohut varsa katabiliriz...soğan ve salça kavuralım yağda...kaynayan mercimeğin içine katıp bir taşım kaynatalım....yerken sarımsaklı yoğurtla servis edelim...valla çok beğenildi...afiyetle yendi...:)))








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder