Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

25 Ekim 2010 Pazartesi

SICACIK....................


Bu akşam güzel bir sofra hazırladım...brüksel lahanası salatası.....nuraniye...kremalı patates





brüksel lahanası salatası
lahana ve havuçları haşlayalım...ben buharda haşladım yine..lahanaları olduğu gibi havuçları da julyen doğrayarak haşladım...salatalık turşusunu halka şeklide doğradım.dereotu, yağ,limon ve tuz ekleyip karıştırdım.... tabağa koyup dereotuyl süsledim...değişik ama güzeldi...önemlisi sağlıklıydı.

nuraniye....

3 orta boy kabak..1 su bardağı pirinç...yarım demet taze soğan...yarım demet dereotu ve maydanoz....1 çay bardağı sıvıyağ....yoğurt (süzme)...5-6 diş sarımsak..tuz ve su
taze soğanları ince kıyalım...yağda kavuralım...rendelediğimiz kabakları katalım....kavuralım...1,5  bardak su ekleyelim...pirincide ekleyip pişmesini bekleyelim....suyunu tam çekmeden dereotu ve maydanozlarıda ekleyelim....soğumaya bırakalım....sarımsaklı yoğurdu hazırlayalım bir kenarda...servis tabağına aldığımız kabaklı karışımın üzerine yoğurdu dökelim...yağda kırmızı biber kavurup dökelim..biraz kekik serpelim....mis..........






kremalı patates.........

4-5 adet pataesi soyup biraz kalın yuvarlak dilimleyelim...4'e böldüğümüz havuçları enine keserek patatesle karıştıralım....kekik..kırmızı biber ve tuzla karıştırıp biraz yağla borcama koyalım...üstüne bir kutu kremanın yarısını koyup fırına verelim...200 derecede pişirelim...çıkmasına yakın kaşar rendesi serpip biraz daha kızartalım...Afiyet olsun......




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder